Fjärrhjälp till er serverdator

Genom att ge Simutek en permanent tillgång till er serverdator kan vi snabbt och på ett enklare sätt assistera när behov uppstår.

Utför engångsinstallation

Servern behöver ha Windows Server 2008 R2 eller senare. Se systemkrav för LogMeIn.

Installationen bör utföras inloggad på samma Windows-konto som ni kommer delge Simutek. Kontot bör vidare ingå i gruppen lokala administratörer (Administrators). Förslagsvis läggs ett domän eller lokalt konto upp med namn Simutek.

  1. Ange en beskrivning av er dator, t.ex. ert företags namn. Kryssa i att du litar på avsändaren av länken och klicka sedan på knappen Continue.

  2. Klicka på knappen Download Now. Ett installationsprogram LogMeIn.msi från LogMeIn kommer att laddas hem. Kontrollera att nerladdningen lyckades.

  3. Kör programmet genom att klicka på den nerladdade filen. Gå igenom installationsprogrammet genom att klicka Nästa. Välj det rekommenderade valet Typisk installation.

  4. Om det visas en dialog med Set Computer Access Code, ange ett lösenord.

  5. Skicka ett mail till Simutek med följande uppgifter:

    • Den beskrivning du gav datorn vid installationen

    • Det Windows-konto vi ska använda vid inloggning bestående av:

      • Användarnamn

      • Lösenord

      • Domännamn (om kontot är ett domänkonto)

Vill du stänga av åtkomst? Du kan när som helst tillfälligt stänga av åtkomsten till er serverdator via LogMeIn Control Panel > Overview > Turn on/off.

Vill du permanent stänga av åtkomsten väljer du att avinstallera programmet LogMeIn.

Är LogMeIn säkert? LogMeIn ges ut av GoTo. Läs mer om GoTo:s sekretesspolicy och säkerhetsåtgärder på www.goto.com/trust . Säkerställ att LogMeIn säkerhetsuppdateras regelbunden från kontrollpanelen: LogMeIn Control Panel > About > Software > Automatic update are on

Använder ni annan lösning? Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera kunders olika unika lösningar för fjärrhjälp såsom VPN, Teamviewer etc.

Last updated