Genom en fjärranslutning kan Simutek se ditt skrivbord och enkelt assistera dig vid utbildning eller support. Anslutningen skapas spontant på din begäran och du har alltid möjlighet att avsluta.
Last updated 3 months ago
Was this helpful?
Använder du operativsystemet Windows 10 eller senare finns ett inbyggt verktyg för fjärrhjälp som heter Snabbhjälp.
Är du osäker på vilken version av Windows du kör? Se en från Microsoft för att ta reda på vilken version av Windows du kör.
🪟 + Ctrl + Q
Ctrl
Q
För att starta Snabbhjälp med tangentbordet, håll ned Windows-tangenten 🪟 och Ctrl, och tryck sedan på Q.
Starta snabbhjälp från startmenyn > Tillbehör i Windows > Snabbhjälp
Skriv in den kod du får av din supportagent från Simutek.
Klicka på knappen Dela skärm.
Starta snabbhjälp från startmenyn > Windows-tilbehør > Hurtighjelp.
Klicka på knappen Del skjermen.
Starta snabbhjälp från startmenyn Windows Accessories > Quick Assist.
Klicka på knappen Share screen.
För mer tips hur snabbhjälp kan startas , se hjälpartikeln . Saknas verktyget går det att installera från Microsoft Store som beskrivs från sidan .
Använder du macOS eller Linux? Då rekommenderar vi tillägget Chrome Remote Desktop från Google som finns till webbläsaren Chrome.
Öppna webbläsaren Chrome på datorn. Om du inte har Chrome sedan innan kan den installeras från .
Skriv remotedesktop.google.com/access i adressfältet.
remotedesktop.google.com/access
Följ instruktioner för Fjärrsupport och Dela den här skärmen.
För mer information om hur du delar din skärm via Google Remote Desktop, se .